Vraag Allaah om Al-'afiyah!

at-Tahaarah, as-Salaah, az-Zakaat, as-Siyaam, al-Hadj
BUTTON_POST_REPLY
jafar abu hanifa
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON Do Aug 22, 2013 12:51 am

Vraag Allaah om Al-'afiyah!

Bericht door jafar abu hanifa »

Vraag Allaah om al-'afiyah‼️

'Abbas (moge Allah tevreden met hem zijn) - de oom van de profeet (vrede zij met hem), kwam naar de Profeet en zei: "Ya Rasulullah(O Boodschapper van Allaah), leer mij een smeekbede '."

De profeet, vrede zij met hem zei: "O, mijn oom, zeg :

"Allahumma inni asaluka al-'āfiyah.

(O Allah, ik vraag u om 'āfiyah). "

Wat is 'āfiyah?

"Āfiyah is :

* Om gered te worden van eventuele beproevingen;

* Om gezond te zijn, ben je in 'āfiyah;

* Om genoeg geld te hebben;

* Om te leven, ben je in 'āfiyah;

* Dat jouw kinderen beschermd wordt, ben je in 'āfiyah;

* En als je vergeven bent en niet gestraft word, ben je in 'āfiyah.

"Āfiyah betekent:

"O Allah, bescherm mij van pijn en lijden."

** Dit omvat de doenya (wereldse leven) & al Akhirah.(hiernamaals)

'Abbas( moge Allah tevreden met hem zijn) dacht na over dit voor een tijdje, en na een paar dagen ging hij weer terug en zei: "Ya Rasulullah, deze smeekbede' lijkt een beetje kort. Ik wil iets groots. "(omschrijven)

De profeet, vrede zij met hem zei: "Mijn lieve oom, vraag Allah voor 'āfiyah want Wallahi,  je kunt niet iets beter krijgen dan' āfiyah."

Het is een eenvoudige smeekbede '. Wees oprecht wanneer je het zegt.

"O Allah, ik vraag U om gered te worden van alle ellende, verdriet, ontbering, schade. Beproef mij niet. "

Dit alles is inbegrepen in:

"Allahumma inni asaluka al-'āfiyah"

(Riyad As-Saliheen, Sunan At-Tirmidhi)

De volledige hadith met referentie:

Abul-Fadl Al-`Abbas bin `Abdul-Muttalib (moge Allah tevreden over hem zijn) vermeld:

Ik vroeg de Boodschapper van Allah(vrede zijn met hem) om mij een smeekbede te leren. Hij moge Allah zijn vrede en zegeningen met hem zijn ) en zei: "Smeek Allah voor de veiligheid (van al het kwaad in deze wereld en in het Hiernamaals)." Ik wachtte een paar dagen en ging toen ik weer terug naar hem en vroeg hem: ". O Boodschapper van Allah, leer mij om iets te smeken bij Allah" Hij zei tegen mij: "O Al-`Abbas, de oom van de Boodschapper van Allah! Smeek Allah om je veiligheid (Al-`afiyah) te geven in dit leven en in het Hiernamaals."[At-Tirmidhi]

وعن أبي الفضل العباس بن عبد المطلب رضي الله عنه قال‏:‏ قلت يا رسول الله‏:‏ علمني شيئًا أسأله الله تعالى، قال‏:‏ ‏"‏سلوا الله العافية‏"‏ فمكثت أيامًا، ثم جئت فقلت‏:‏ يا رسول الله‏:‏ علمني شيئًا أسأله الله تعالى، قال لي‏:‏ ‏"‏يا عباس ‏يا عم رسول الله سلوا الله العافية في الدنيا والآخرة‏"‏‏.‏ ‏(‏‏(‏رواه الترمذي وقال‏:‏ حديث حسن صحيح‏)‏‏)‏‏.‏

ref: Book 17, Hadith 24

Arabic/English book ref: Book 17, Hadith 1488
BUTTON_POST_REPLY