Gedenken van Allah geneesmiddel voor benauwdheid van 't hart

at-Tahaarah, as-Salaah, az-Zakaat, as-Siyaam, al-Hadj
BUTTON_POST_REPLY
Ridouan Aboe Roemaissae
Site Admin
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Do Mei 30, 2013 1:05 pm

Gedenken van Allah geneesmiddel voor benauwdheid van 't hart

Bericht door Ridouan Aboe Roemaissae »

Dhikr is het geneesmiddel voor de benauwdheid van het hart. Door al-Imaam Ibn Baaz,
Rahiemmahoellaah.

Vraag: Een broeder vermeldt (het volgende):

Op sommige momenten vindt er een benauwdheid in mijn borst plaats en dit zonder (enige) aanleiding (hiertoe). Dit gaat zover dat ik niet in staat ben om op één plaats te blijven. Wat kan ik (hieraan) doen en met wat adviseert u mij?!

Het antwoord:

الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ

"Dat zijn) degene die geloven en van wie de harten door het gedenken van Allah tot rust komen. Weet dat door het gedenken van Allah de harten tot rust komen."
[Soera Ar-Ra'd 28]

Het is aan jou om Allah - te gedenken. Als je benauwdheid ervaart dan dien je Allaah, te gedenken (dit kun je doen door het volgende te zeggen):

Sub7aanallaah, wal-7amdoelillaah, wa laa ilaaha ilaa Allaah wa-Allaahoe Akbar wa laa 7awla wa laa qoewatta illaa billah, Soub7anaallaah wa bi7amdih Soub7anaallahi-l'Adhiem, laa ilaha illaa Allaah wa7dahoe laa sharieka lah, lahoe-lmoelk, wa lahoe-l7amd, wa hoewa 'ala koelli shay-in Qadier.

Zeg dit veelvuldig. (Zo ook) lees de Qor’aan veelvuldig. En zoek toevlucht tegen de satan (dan) zal dit verdwijnen. En alle lof behoort tot Allah.

Vertaald door: Mourad Aboe ‘Aberahmaan al-Maghribie, Hafidahoellaah.

Bron: https://binbaz.org.sa/fatwas/2893/%D8%B ... 8%AF%D8%B1
BUTTON_POST_REPLY